Hugo hugger in – på dispatch, planering och support

Sedan mitten av april är Hugo Rydström en del av Toshibas team – och har snabbt blivit en nyckelperson i det dagliga arbetet med dispatch och support. Hugo kommer senast från Inrego, där han arbetade med reservdelsförsäljning inom elektronik.

Hugo Rydström

Fem snabba frågor till Hugo:

Vad innebär din roll?
– Den är en del av vår serviceavdelning och tillsammans med Simon ansvarar jag för dispatchen, det vill säga vi planerar och fördelar serviceärenden åt våra tekniker. Vi stöttar även i olika supportfrågor från våra slutkunder. Det kan till exempel handla om var tonerleveransen är någonstans eller vad kunden har för typ av avtal.

Hur har din första tid på Toshiba varit?
– Jag trivs jättebra. Allt känns väldigt proffsigt – tydliga processer, bra stämning och fräscha lokaler. Och trevliga kollegor så klart!

Vad gör du när du inte jobbar?
– Jag är sportintresserad – framför allt fotboll. Jag följer Hammarby slaviskt. Jag är uppväxt i Norrort (Täby) men min familj kommer från Söderort. Jag spelar golf också, tog grönt kort 2022 och kom igång snabbt, men tappade det lite när tiden inte räckte till. Nu blir det rundor när sambon är bortrest – man får passa på 😉.

Du är också musikintresserad?
– Ja, verkligen. Jag gillar allt från Cornelis Vreeswijk och Bob Dylan till blues, indiepop och klassisk rock.

Teknik verkar vara ett genomgående tema i ditt liv?
– Mm, jag har alltid varit en tekniknörd. Jag gillar att läsa på om udda grejer – lite sånt där som kanske inte är jätteanvändbart men ändå kul att kunna.