Fylgia –
ambassadör för ny utskriftslösning

En rejäl utrensning i hemmet av onödiga saker har vi nog alla gjort. Det ger en skön känsla efteråt och sällan saknar man dessa prylar. Detsamma gäller för företag. Advokatfirman Fylgia levde länge med en skrivarlösning som aldrig fungerade som den skulle. Men de tog tag i problemet och bytte ut hela lösningen.

Många utskrifter kräver pålitlig lösning

Fylgias verksamhet är relativt pappersintensiv. De förbrukar mer papper än den genomsnittliga arbetsplatsen, och även om man jobbar mot digitalisering går det framåt men inte så snabbt. Behovet av en väl fungerande utskriftslösning är därför stort.

Sven-Inge Stern drog igång ny upphandling av utskriftslösningar

Sven-Inge var ute och träffade många potentiella leverantörer och kom snabbt fram till att det bästa för Fylgia var att testa en helt annan lösning och ny hårdvara.

Rapporter för optimering

Förutom OCR-tolk och automatiska tonerleveranser uppskattar Sven-Inge möjligheten att få bra rapporter, till exempel ”Executive Summary”.

– Jag ser vilka skrivare som går mest och kan utifrån det bestämma om jag ska flytta på någon skrivare. Jag ser också vår totala förbrukning och vilka som skrivit ut mest.

Vi strävar efter att minska vår pappersförbrukning, säger Sven-Inge.

Advokatfirman Fyliga, interiör

Nöjda användare

Till midsommar har tjänsten varit uppe och rullat i två år och enligt Sven-Inge är de övriga 60 medarbetarna på kontoret väldigt nöjda.

– Maskinerna har motsvarat förväntningarna. Vi får inte som tidigare, problem med en massa felmeddelanden och serviceärendena är väldigt få. Även den automatiska tonerleveransen fungerar smidigt.

Sven-Inge är till och med så nöjd med lösningen att han ställde upp och gjorde en demonstration av den för ett annat företag som precis startat en upphandling. Om det blev någon affär? Ja, Sven-Inge kunde berätta om fördelarna med lösningen utifrån Fylgias behov, vilket låg helt i linje med den nya kundens behov.

 

Om Fylgia
Fylgia är en advokatbyrå som utgår från Stockholm och erbjuder fullservicetjänster inom affärsjuridik. På kontoret finns cirka 60 anställda.

Är ditt företag i behov av
en uppgradering?

Kontakta oss så berättar vi mer!