Fem fördelar med digital skyltning

Digital skyltning kan användas på många olika sätt och lika många är fördelarna. Oavsett storlek på verksamheten kan ditt företag dra nytta av digital skyltning och öka försäljningen. Här listar vi fem fördelar med digital skyltning. Men det finns betydligt fler – kontakta oss så berättar vi mer.

900x506_digitala-skyltar

1. Mer annonsutrymme

En skärm kan visa ett brett innehåll på kort tid med möjlighet till snabba byten, medan en affisch förblir statisk. På så sätt blir ett litet butiksfönster ett stort reklammedium.

Fånga kunders uppmärksamhet och berätta om ditt erbjudande med digital skyltning.

2. Använd butiksfönstret efter stängning

Kunder som passerar förbi din butik eller kontor utanför öppettiderna kan fortfarande handla – om du har en webbutik. En digital skyltlösning kan hjälpa till att driva trafiken dit – även om din fysiska verksamhet har stängt.

3. Anpassa budskapet utifrån kundens behov

För att få uppmärksamhet bör erbjudanden uppfylla kundens behov. Dessa förändringar beror på yttre påverkan.

Ett exempel: En butiksägare ser att det börjar regna ute. Omedelbart kommer butiksägaren att visa via digital skyltning: “10% på alla paraplyer”. Förbipasserande utan regnskydd lockas in i butiken och kanske köper en halsduk samtidigt som ett nytt paraply.

4. Justeringar i realtid

Får din digitala annons inte tillräcklig uppmärksamhet, kan den justeras inom några minuter. Detsamma gäller om den annonserade produkten är slutsåld och du inte längre vill marknadsföra den.

 

5. Tajmning är allt

På morgonen är främst pendlare på väg till jobbet, och under förmiddagen är det kanske fler äldre människor ute och rör på sig. Olika målgrupper med olika önskemål. En digital annons kan anpassas efter tid på dagen och tjänar således en optimal målgruppsstrategi. Till exempel kan en butik annonsera dataväskor på morgonen och mobiltelefoner för äldre på eftermiddagen.