Liverpoolsupporter med känsla för service

Karan Inkeroinen är en inbiten Liverpoolsupporter och Toshibas senaste tillskott på serviceavdelningen. Det innebär bland annat att han installerar mjukvara och driftsätter Toshibas produkter ute hos kunder. Mycket av arbetet sker på distans, men han besöker gärna kunderna på plats.  

Karan Inkeroinen

Karan är delvis uppväxt i England och hans lag är Liverpool.

Hösten 2022 började Karan Inkeroinen som servicetekniker hos Toshiba. Han kom direkt från en treårig universitetsutbildning inom datavetenskap och management, som han läste vid ett universitet i London. Studierna föregicks av ett internship inom Business Support och Fintech. Studieinriktningen går lite hand i hand med hans fritidsintressen, då han gärna mekar med datorer och spelar datorspel.

 

900x506_Karan_support

Jag känner mig nöjd när jag vet att kunden är nöjd!

Även om Karan gillar aktiviteterna bakom datorskärmen föredrar han att åka ut till kunden när det är dags att installera, driftsätta eller serva Toshibas produkter.

– Man är alltid taggad att träffa en ny kund för man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig, säger han. Och med den inställningen kan det ju bara bli bra.

Karan vill lära sig så mycket som möjligt och suger snabbt i sig kunskap från äldre kollegor. Extra motiverad blir han när han får ett kvitto på att kunden är nöjd med det jobbet han gör.

 

 

Läs mer om Toshibas serviceavdelning. 

Vill du veta mer om våra lösningar?