Service Delivery Manager och mycket mer
På Toshibas serviceavdelning ingår både servicetekniker, systemtekniker och så kallad dispatchen. De senare ansvarar för att alla servicejobb planeras in och att jobben flyter på så effektivt som möjligt. Systemteknikerna sköter mycket av servicen remote, dvs via fjärrstyrning medan serviceteknikerna är de som oftast är ute fysiskt hos våra kunder och servar maskinerna och byter eventuella reservdelar. (Se video om Toshibas servicearbete.)
Utöver sin chefsroll är Mikael även Service Deliver Manager och ansvarar för att servicen fungerar smidigt hos våra stora kunder. Han har fullt upp med andra ord, men han bor bara en 10 minuters promenadväg från jobbet, vilket på sätt och vis är unikt i Stockholm.
– Efter att ha rest mycket och långt under många år så är det skönt att ha nära till jobbet. Jag värderar tiden med familjen högt och uppskattar en frisk promenad på morgonen, säger Mikael.
Letar sommarstuga
Tursamt nog trivs Mikael jättebra på Toshiba.
– Alla är snälla och hjälpsamma och lätta att lära känna. Sedan är miljön och lokalerna i Frösundavik väldigt fina, säger han.
På tal om hjälpsam, ska du eller känner du någon som ska sälja sin sommarstuga? I så fall är Mikael spekulant. Han och familjen letar nämligen efter en. Så här får du tag i Mikael: mikael.meffert(at)toshibatec.se
Gäller det en servicefråga är du givetvis också välkommen att kontakta honom! 🙂