Mmm… som i Mikael Meffert, Toshibas nya servicechef

Sedan maj i år har vi en ny servicechef på Toshiba Tec i Sverige, Mikael Meffert. Med 25 års servicejobb i bagaget vet Mikael hur man tar hand om kunder.

Som chef över serviceavdelningen ser Mikael som sin främsta uppgift att vara tillgänglig för våra kunder. Eller som han själv uttrycker det:

– Vi ska finnas där när våra kunder behöver hjälp, leverera våra produkter i tid och hålla det vi kommit överens om med kunden. Vi ska leverera tjänster och varor av högsta möjliga kvalitet.

Med 25 år bakom sig inom service så har Mikael en tydlig strategi för hur vi på Toshiba når dit.

Mikael Meffert

Mikael Meffert, servicechef Toshiba Tec Nordic

Spelade på arbetstid

Mikael kommer senast från telecombranschen där han jobbade på Sony i 17 år, huvudsakligen med mobiltelefoner. Under några år ansvarade han för kundtjänstavdelningen för Playstation och fick, när det begav sig, testa Playstation 2 (PS2) som lanserades runt millennieskiftet. Att spela på arbetstid skulle nog inte många millenials tacka nej till!

Service Delivery Manager och mycket mer

På Toshibas serviceavdelning ingår både servicetekniker, systemtekniker och så kallad dispatchen. De senare ansvarar för att alla servicejobb planeras in och att jobben flyter på så effektivt som möjligt. Systemteknikerna sköter mycket av servicen remote, dvs via fjärrstyrning medan serviceteknikerna är de som oftast är ute fysiskt hos våra kunder och servar maskinerna och byter eventuella reservdelar. (Se video om Toshibas servicearbete.)

Utöver sin chefsroll är Mikael även Service Deliver Manager och ansvarar för att servicen fungerar smidigt hos våra stora kunder. Han har fullt upp med andra ord, men han bor bara en 10 minuters promenadväg från jobbet, vilket på sätt och vis är unikt i Stockholm.

– Efter att ha rest mycket och långt under många år så är det skönt att ha nära till jobbet. Jag värderar tiden med familjen högt och uppskattar en frisk promenad på morgonen, säger Mikael.

Sommarstuga
Letar sommarstuga

Tursamt nog trivs Mikael jättebra på Toshiba.

– Alla är snälla och hjälpsamma och lätta att lära känna. Sedan är miljön och lokalerna i Frösundavik väldigt fina, säger han.

På tal om hjälpsam, ska du eller känner du någon som ska sälja sin sommarstuga? I så fall är Mikael spekulant. Han och familjen letar nämligen efter en. Så här får du tag i Mikael: mikael.meffert(at)toshibatec.se

Gäller det en servicefråga är du givetvis också välkommen att kontakta honom! 🙂